Skip to content

Begunstigers in beeld.

Iedereen heeft zo zijn of haar reden om vriend of begunstiger te worden van de Basiliek. We stellen u graag voor aan een aantal van onze begunstigers. Zij vertellen hieronder waarom zij hun bijdrage leveren aan de Basiliek.

Femke

“Als ik daar binnen ben, voel ik rust, sereniteit en bezinning.”

In 2022 ben ik in Oudenbosch komen wonen en ik was meteen onder de indruk van dit enorme gebouw in zo’n klein dorpje. Wanneer ik vanuit mijn werk naar huis rijd en ik zie de koepel, dan voelt dat meteen als thuiskomen.

Na meerdere malen de Basiliek te hebben bezocht, merkte ik al snel dat het gebouw meer dan alleen mooi is. Als ik daar binnen ben, voel ik rust, sereniteit en bezinning.

In 2024 besloot ik te gaan doneren aan Stichting Behoud Basiliek. Ik ben daarmee niet alleen begunstiger geworden, maar ook deel van een groter geheel. Een warme community met als doel dit prachtige monument, deze plek van bezinning en de trots van Oudenbosch in ere te houden.

Ik kan de Basiliek niet meer uit mijn leven wegdenken en draag daarom met alle liefde elk jaar mijn steentje bij.

Wilt u ook uw verhaal delen en anderen inspireren?

Neem contact op via ons contactformulier